Dalaliv

Jaha, då var man i Hedemora. Vi lyckades åka i rusningstrafiken så dom tre
timmarna det ska ta att åka hit blev fyra och en halv. Tjejerna packade
halva hemmet att ta med sig så jag skulle visa hur det ska gå till. Det tog
mig två minuter att packa mitt. Och naturligtvis glömde jag att ta med
t-shirts. Så igår åkte vi till Båååringlänge för att shoppa. Vi har alltid kallat
Borlänge för sveriges tråkigaste stad men får nu kanske ändra uppfattning.
Det kan iofs vara för att det var Peace and Love festival där. Ordningen och
tråkigheten är såkert snart återställd :-)

Efter shoppingen åkte vi och kollade in en strutsfarm där vi såg värdens
största strutsägg. Bäbis-strutsar är otroligt söta men sen går det utför!

Vi blev sugna på glass så vi åkte till Lappens och smaskade. Någon gång
ska vi testa deras proffsglass bricka. Du väljer tio olika smaker på
kulglassen sen täcker dom hela härligheten med mjukglass. Och det
kostar inte mer än sjuttio riksdaler.

Sitter här o skriver på farsans laptop så det får bli en bildbomb när vi
kommer hem...

Over änd out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0