Ensam hemmafredag...

Tja, frugan jobbar och dottern sover hos en kompis så jag är solo
här på kvällskvisten. Tänkte att jag skulle sätta en liten guldkant
på min kväll så jag började med en Dry Martini. En riktig drajja och
inte en sådan däringa James Bond-ifierad variant som man ser på
film. Det ska vara gin! Sen fyller man på med vermuth och is. Den
ska naturligtvis röras och inte skakas. Man silar av isen och häller
upp på ett trevligt cocktailglas och om man vill kan man stoppa i en
oliv. Anledningen att man rör är att vindrinkar blir grumliga om dom
skakas.

Sen gjorde jag en krämig champignonsoppa som jag toppade med
smörstekta skogschampignoner och lite smulad ädelost. Till det
serverade jag vitlöksbröd med mozzarella.

Tänkte avsluta med en kaffe och whisky men jag är så mätt så jag
hoppar kaffet sitter och smuttar på en Cragganmore medans jag
skriver.

Visste du föresten att ordet Whisky kommer från Gaeliskan som
är Skottlands ursprungsspråk och betydet "Livets vatten".

Over änd out :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0