Varm macka

mmm, en riktigt smarrig varmis!
Man brukar ju säga att nöden är uppfinningarnas moder. Hade bara riven ost
hemma och var sugen på en varm macka. Så det blev till att hitta på något nytt!
Jag knäckte ett ägg i en skål och blandade i en näve riven ost. Sen smaksatte jag
med en halv rostad paprika och eftersom jag älskar vitlök rev jag i tre klyftor.
Lite salt och peppar slank också ner. Röran fördelades på två formfranska.
Sen in i ugnen( 200C) i tio minuter.

Det här blev riktigt gott och man kan ju smaksätta med allt möjligt som man gillar 
och har hemma. Oliver, feta, chevre, överbliven tacofärs, kaviar, lök, curry, tonfisk
eller rökt lax osv. Det här måste du prova!
Se även -->våffelmacka<--


Kommentarer
Postat av: Ingrid

tack så mycket!!!

2010-10-12 @ 08:52:46
URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0