Lägesrapport om paddan...

iPad
Jag blev superglad när jag fick den men sen gick det bara utför. Tänkte att jag skulle tanka ner i stort sätt alla typer av media och ligga i soffan o glo på film, läsa eböcker osv. Men se det är ju för bra för att vara sant, man kan bara använda apples egna format och där försvann ju 90% av allt man kan stoppa i den. För att få igång den måste man synka den mot iTunes som måste vara ett av dom mest användarovänliga programmen någonsin. Och för att kunna använda iTunes måsta man uppge kortinformation i förväg så att apple ska bli feta på alla "appar" man tar hem. Det gick inte att ladda upp eländet för USB porten gav för lite effekt. Adaptern för nätkontakten följde något annat lands obskyra standard så jag var tvungen att köpa en sladd för att få det att fungera. Och nu var jag rent ut fientligt inställd till mackapären!

Efter att ha laddat ner några spel och en eboksläsare måste jag säga att dom första intrycken börjar ändras. Låg i soffan o läste 100% Photoshop och det var en riktigt behaglig upplevelse. Den är otroligt smidig och följsam att använda när man kommer över sin Mac fobi. En oförsiktig granne hade glömt att skydda sitt nätverk så jag slank in på det o surfade runt lite vilket också var smidigt. Ja, jag tror faktiskt att jag börjar få tillbaka min glädje över iPaden...

Kommentarer
Postat av: Pania

sv; ja, jävligt irriterande.. Min dator höll ju på att krascha helt :/ Om man googlar typ "kissie virus" så är det hur mångasom helst som skrivit att dom varit tvugna att köpa nya datorer.. Men det kanske är bra reklampengar för henne :p

2011-01-31 @ 07:08:33
URL: http://paniat.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: ja faktiskt!

jag tyckte att Angel serien var sjukt bra :D Buffy är också bra, men vi har bara kollat på säsong 1 och halva säsong 2 så det är ju lite kvar.. ;)

2011-01-31 @ 10:58:28
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Patrik

Om du installerar dropbox på din iPad och på datorn så kan du lägga i e-böcker och PDF filer där så sliper du synka med iTunes så ofta. Sen kan du skicka över filen från dropbox till iBooks inne i Ipaden... smidigt :)

2011-02-10 @ 18:32:44
URL: http://bloggliv.ws

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0