Varma mackar pizza style

varm macka m räkor och tonfisk
Jag har experimenterat med att göra varma mackor på samma sätt som man gör pizza. Normalt lägger man på fyllning, ost och sedan gratinerar man. Här brer man tomatsås i botten, ost och fyllningen överst. Lite bakvänt med andra ord men resultatet blir väldigt bra. Man kan använda färdig tomatsås men det tar inte mer än en halv minut att göra själv.

Tomatsås pizzastyle: ta en klutt tomatpuré( 2-3 msk) i en kaffekopp, krydda m salt, peppar och torkad oregano. Vill man ha lite mer sting i såsen kan man ha i lite tabasco och vitlök. Fyll på med lite vatten och rör om. Upprepa till tomatsåsen fått lagom konsistens.

Ta valfritt bröd tex. polarbröd eller formfranska. Bred på tomatsås. Lägg på en näve riven ost. Lägg på valfri fyllning. Här har jag tonfisk och räkor samt toppat med gorgonzola. In i ugnen 200 grader, 10 minuter.

varm macka m svamp o gorgonzola
Här har jag stekt champinjoner några minuter. Svamp brukar innehålla mycket vatten och lägger man dom direkt på mackan så kan den bli väldigt blöt när den gratineras. Sen toppade jag med överbliven gorgonzola.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha känns bra och veta :)

2011-07-21 @ 20:18:30
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Ser riktigt gott ut!

2011-07-21 @ 22:55:28
URL: http://www.sofsan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0