Är det fredagen den trettonde?

Idag har allt som kan gå fel gått fel! Men i slutändan har det ändå blivit bra. Både Anneli och jag har varit lediga hela dagen. Det är inte allt för långt till vi ska till Thailand så vi tänkte åka in till stan och ta lite sprutor. Väl i tunnelbanan visar det sig att det var fel på en växel så tunnelbanan gick inte. På vägen upp var rulltrappan avstängd så det blev till att vänta på hissen( har ont i ett knä, annars hade jag gått). Hissdörren hinner inte mer än stängas så går rulltrappan igång.
 
Vi ska på kalas i morgon så vi kom på att det kan vara läge att handla present. Men det var snorhalt ute så vi var tvugna att byta till vinterdäck först. Efter att släpat däcken till bilen( har dom på vinden) orkade vi inte sätta på dom så vi åkte till en firma som gör det och passade på att skaffa däckhotell så vi slipper konka på dom i fortsättningen.
 
Väl hemma så var vi väldigt hungriga. Kom på att jag skulle göra en ansjovisrulle. Strimlar ett gäng lökar och och karamelliserar dom med kryddpeppar och ansjovis. När jag ska kavla ut smördegen upptäcker jag att kylskåpsmonstret käkat upp den. Vad göra? Nöden är uppfinningarnas moder så jag skivar några potatisar, häller på kokande vatten och creme fraiche. Det blev en stekpannejanson. Och smakade väldigt bra, så bra att jag kan tänka mig att göra om den.
 
Slutet gott, allting gott. Ha en bra fredagkväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Det är inte fredagen den 13:de idag, men när det väl
är det, så brukar jag för en gångs skull ha lite mer tur. ;D
Jobbigt med otur på fredagen den 9:de ;)

2012-11-09 @ 23:48:41
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Man kan inte ha det toppen jämt :P Skönt att det löste sig!

2012-11-10 @ 23:41:23
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0