Maten i Thailand

Man kan ju börja med att konstatera att maten i Thailand är billig och smakar väldigt bra. I början blir man nästan överväldigad av menyerna som har mååånga rätter. Sen kommer man på att det är samma rätter med olika fyllning som biff, kyckling, fisk, räkor, skaldjur eller vegetarisk. Det var väldigt praktiskt eftersom 2 av 3 i familjen inte äter kött. Ett normalt resturangbesök brukade landa på ca 150 kr för oss alla tre, inklusive dryck. Portionerna är mindre än vad vi är vana med men det var bara bra, man blir inte lika hungrig i värmen. Och trots att vi ät snacks varje kväll och det blev ett par öl om dagen så gick jag faktiskt ner ett kilo under semestern.
 
Maten serverades ofta på ett vackert sätt och dom var fantastiskt duktiga med kniven.
 
Ville man ha riktigt billig mat så fanns det små gatukök överallt. När man gick tillbaka till hotellet på kvällarna hände det rätt ofta att man tog ett par grillspett var, några nybakade kakor och lite annat smått och gott. För hela kalaset betalade man kanske 30 kr.
 

Kommentarer
Postat av: ☆Nnad's Blogg☆

Mm, thailändsk mat är bland det bästa jag vet! :D

2013-01-08 @ 23:36:11
URL: http://nattstad.se/nnad
Postat av: Anonym

åh va kul med thailand bilder.. ser magiskt ut!! va god maaaat!!!

2013-01-08 @ 23:54:18
Postat av: Elfina ♥

det va jag igen, haha glömmer att namna mig

2013-01-08 @ 23:54:28
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0