The Hobbit

Trollkarlen Gandalf Grå och de tretton dvärgarna Dvalin, Balin, Kili, Fili, Dori, Ori, Nori, Oin, Gloin, Bifur, Bofur, Bombur och Torin dyker upp hos Bilbo och värvar honom till ett äventyr. Bilbo är en riktig hemmamysare som helst av allt vill äta mat, läsa böcker och röka pipa i sin trädgård med utsikt över Fylke. Och nu blir han, ytterst motvilligt, del av den lilla trupp dvärgar som ska ta tillbaka sitt hem Ensamma Berget från draken Smaug.
 
När jag hörde att det skulle bli en trillogi av den tunna boken Bilbo så blev jag väldigt fundersam hur dom ska fylla ut tre filmer. Dom har hämtat material från appendixen till sagan om ringen och stoppat in Orcer i handlingen. Den första halvtimmen rör sig i ultrarapid men sen brakar det loss. Jag är ett stort fan av första trillogin och hade höga förhoppningar inför The Hobbit. Det når inte riktigt upp i samma klass men är ändå riktigt bra.
Betyg: 4/5
 
 

Kommentarer
Postat av: SjungandeMamman

Såg den ikväll och den är verkligen sååå bra! Är ett enormt stor fan av triologin och har sett den oförskämt många gånger =)

Svar: Av någon orsak går det inte att att kommentera på din blogg så jag svarar här. Bra var den! Fast jag såg den inte i 3D, föredrar att se filmerna på normalt vis...
Rymdtomten

2013-01-05 @ 23:10:55
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
Postat av: william

filmen var sååå bra:D 3D effekterna var också bra:D blev verkligen inte besviken av filmen. ser fram emot 2:an:D

SV; Tack så hemskt mycket att du tycker det:D Blir så glad:)

2013-01-08 @ 12:19:21
URL: http://canonguy.blogg.se
Postat av: Magnus

Précis som du och som den nörd man är trots din ålder var jag orolig över hela tre filmer av den "lilla" boken. Men till skillnad från en del fanboys fann jag den väldigt bra och ser med glädje fram emot de andra två.

Bra blogg förresten.

2013-01-13 @ 22:37:50
URL: http://elementfive.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0