Den vilda bakelsejakten

Under ett par veckor så har jag varit sugen på bakelser. Det är inte särskilt ofta som jag äter sådana så jag har helt enkelt ignorerat suget. Men igår tänkte jag att det är ju ändå semester så det kan vara dax att unna sig. Vi åkte in till söder för ett besök till Wallins konditori. Semesterstängt! Vi gick runt i en timme och slank in på alla caféer som vi hittade. Och alla körde den Amerikanska stilen med jättemuffins och cheescake. Inte riktigt vad vi var ute efter. Lite lätt desperata tänke vi att vi går till ett klassiskt konditori, Gunnarssons. Semesterstängt! Det slutade med att vi åt sushi och åkte hem.
 
Idag åkte Anneli till Uppsala för att dumpa av Elli som skulle sov över hos en kompis. Vi har käkat ett par gånger på ett ställe som heter Årummet. Tydligen har dom bakelser där också så hon passade på att fylla en kartong som hon tog med sig hem. Under kvällen frossade vi i kaffe och bakelser. Men det är ju märkligt att man måste åka till Uppsala för att hitta dom...
 
Ock det var dagens ilandsproblem!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elfina ♥

ha ha, men det va ju tur att ni fick era bakelser tillslut iaf. det är riktigt gott och mumsa på hemma framför tv:n

2013-07-17 @ 00:16:01
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0