Vila i frid, Stargate!

Stargate Universe
Det hela började 1994. Då kom en SF film som hette Stargate. Den var så populär att man beslutade sig att göra en tv-serie baserad på filmen. 1997 hade Stargate SG-1 premiär och den gick i 10 säsonger. Den följdes upp av Stargate Atlantis som varade 5 säsonger. 2009 var det då dax för den sista versionen, Stargate Universe som bara gick i 2 år. Serien ansågs vara den svagaste av alla och blev inte väl mottagen av tittarna. Jag tyckte inte heller om den i början men den tog sig och blev bättre och bättre. I går såg jag sista avsnittet och det bildas en liten tår i mitt öga när en serie som jag följt i olika utgåvor i 14 år tar slut :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0