Mojo Verde

Mojo Verde
Mojo Verde recept
Mojo Verde är en kanarisk sås med mycket smak. Den passar utmärkt till grillat, kött, fisk och kokta primörer. Gör gärna såsen dagen innan så hinner smakerna gifta sig. Man kan använda vilken olja man själv vill men jag föredrar olivolja. Jag använder en stavmixer men det går så klart att använda en vanlig mixer.

Dela upp vitlöken i klyftor och skala dom. Lägg i en djup smal bunke. Häll i 1/2 dl vinäger, 1/2 tsk spiskummin, 1 tsk salt och koriander/persilja. Mixa till allt blir finfördelat och häll i oljan droppvis medan du fortsätter mixa.

Mojo de Aguacate

Om du vill variera dig så ta bort spiskummin och mixa med en mogen avacado så får du Mojo de Aguacate.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag läste visst lite fel! "Kokta primater"..det kanske inte är så gott,hahaa!



Den ska jag testa nästa gång det ska grillas.=)

2012-06-08 @ 22:14:44
URL: http://cillapillas.blogg.se/
Postat av: Trollstina

Jag kan garantera att den är god

2012-06-10 @ 11:45:09
Postat av: Magnus

Lät ju helt fantastiskt, jag har aldrig hört talas om Mojo Verde. En fråga dock; blir den inte lite rinnig?

2012-06-19 @ 18:05:12
URL: http://www.alltomgrill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0