Arrietty

Arrietty
Det här är historien om en familj med småfolk. Under golvplankorna i ett stort hus, i en vildvuxen och magisk trädgård i utkanten av Tokyo, bor den lilla 14-åriga Arrietty med sin småfolks familj.

Filmen är gjord av Studio Ghiblis som ligger bakom bla Min granne Totoro. Den är mindre surealistikt än deras tidigare filmer och går i ett långsamt tempo. Dom har lagt mycket energi på detaljer och bakgrunden. Om du gillar anime och vill prova någonting annorlunda kan den vara något för dig.
Betyg: 3/5

Kommentarer
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Den här har sonen beställt av mig, jag är med i en filmklubb och har två filmer till godo och detta var en av dem son stor ville att jag skulle köpa :-)

2012-03-12 @ 19:38:43
URL: http://madelein.se
Postat av: Trollstina

En sådan här typ av filmer älskar jag då fantasien kan flöda.

2012-03-13 @ 12:04:01
Postat av: xantis

Äskar deras filmer, hittills har jag inte sett en enda jag inte gillat! Bra storys och vackert gjorda =)

2012-03-16 @ 16:40:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0