Avatar - The Last Airbender

Avatar - The Last Airbender
I filmen är världen uppdelad i fyra klaner. Eld, jord, vatten och luft. Vissa personer
har begåvats med förmågan att kontrollera sina element. Avataren behärskar alla
och har även kontakt med andevärlden. Aang som är den sista inkarnationen av
avataren rymde från sin plikt och blev infrusen i ett isblock i hundra år. Balansen i
världen har rubbats och eldklanen förklarat krig.

Filmen har fått dålig kritik så jag hade riktigt låga förväntningar. Det var kanske
därför som jag tyckte att den var helt ok. Skåderspeleriet var ganska svajigt på
sina håll och storyn förvanskad. Den stora behållningen var actionscenerna och
effekterna som var riktigt bra. Jag är ett stort fan av orginalserien så jag
uppskattar detaljer som att karaktärerna använder samma poser.
Betyg: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0