Viktras..

Mitt nyårslöfte var en målsättning att göra smartare val vad gäller kosten. Det har inneburit två livsstils förändringar.

Mindre portioner
Jag hade en tendens att ta en extra portion om maten var god. Nu tar jag en tallrik, inget mer!

Inga godsaker på vardagarna
Läsk, godis, fikabröd och snacks äts bara till helgen och i lagom mängd!

Det bästa av allt är att det inte känns som jag behövt ge upp någonting. Allting kan ätas, det enda som ändrats är när och hur mycket. Härom dagen när jag var ut och promenerade märkte jag att byxorna inte satt på plats utan hade en tendens att hasa ner. Så för första gången sen nyår ställde jag mig på vågen. Minus 6 kg. Känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0