Shoppat

Nu har jag tagit mig en tur till Extreme Food butiken. Bland alla knasiga saker så har dom ett stort utbud av chili och texmex kryddor. Jag köpte:
 
Habanero chips. Utsökta och härligt heta. På bara några timmar har jag utvecklat ett beroende!
 
Chipotle i adobosås. Rökt Jalapeno i en tomat/vinägersås. Ger röksmak och en mild hetta till Mexikanska grytor som chili con carne.
 
Bhut Jolokia. Även kallad Ghost chili. Världens starkaste chili enligt Guinness rekordbok. Det är dock inte sant, det kommer nya hybrider hela tiden men den är ändå ca 1000 ggr starkare än den vanliga chilin som finns i matbutiken.
 
Mexikansk oregano. Används mycket i texmex mat och har en rund oreganoliknande smak men är faktiskt inte släkt med Europeisk oregano. Förövrigt så ser den Mexikanska oreganon ut som gräs och hade den inte varit märkt så hade jag nog trott att någon försökte sälja på mig en olaglig produkt!
 
Super Garlic. I en asiatisk butik i samma kvarter så hittade jag supervitlök. Kändes som det var en produkt i min smak.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mina Cederberg

Hej, fin blogg du har!
Kolla gärna min, kram :)

2013-02-07 @ 21:30:00
URL: http://nattstad.se/mcederbeerg/
Postat av: Elfina ♥

va spännande med udda livmedel!!

2013-02-08 @ 20:02:40
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0