Dax igen

Började köra periodisk fasta september förra året. Det funkade väldigt bra och kilona rasade. Hela 13 kg försvann utan något större problem. Ibörjan av året började jag ju jobba som vikare på en skola och det ingår att man äter mat med barnen och är en bra förebild. Rent praktiskt passade inte fastan in så jag lade ner det hela. Sakta kröp kilona på igen och på ett halvår har jag gått upp 7 kg. I måndags tog jag min första fastedag på väldigt länge men det var inga större problem så nu är det igång igen.
 

Kommentarer
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Hur funkar den där dieten? Jag behöver tappa 10 kg och det går ju inte. Går ner 4 och sen upp dom igen.

Svar: Man äter som vanligt 5 dagar i veckan. Under 2 dagar fastar man( jag kör måndag, torsdag). Det innebär att inte överstiga 500 kcal under dessa dagar. Under en vecka har man då skalat bort 1.5 dags kalorier. För mig innebär det en viktnedgång på strax under 1 kilo i veckan men det är säkert olika från person till person. Det som jag tycker är bäst med denna metod är att man slipper matnojjor. En dag kan alla stå ut och man vet att man får äta normalt dagen efter.
Mitt tips är att söka på periodisk fasta eller 5:2. Leta reda på en färdig dagsmeny som verkar ok och prova en dags fasta. Går det bra är det bara att köra på.
Rymdtomten

2014-08-23 @ 01:45:56
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0